Sider

onsdag den 3. august 2011

Der hoppes, Der hygges, Der handles.........

Det har været en dejlig varm dag igen i dag. Vincent og jeg var på vej ud i det blå, da jeg hørte nabo Karla juble over et bade bassin, og det måtte vi jo selvfølgelig se og senere mærke nærmere på. Vincent og jeg blev i haven sammen med Maja og Karla og senere kom også Tristan hjem fra Vuggestuen, lige i rette tid til Majas dejlige blåbær boller. Kameraet var ikke med, men fik fanget lidt fra før og efter.
I mandags var jeg på besøg hos "den Lokale". Meget farligt besøg.... især en mandag og så var Søren fra quriosa netop hjemvendt fra ferie, og så var der udsalg!

Morgenhygge inden turen går til vuggestuen. Vincent er meget optaget af Tristan.
Inden afgang til vuggestuen, lavede Tristan is. En til Tristan, en til Vincent og en til far og mor. Og så også lige en is til Maja og Rolfi. Samme "is" udgør også slikkepind og til tider bare duplo.




De her ting er lidt af det jeg fandt hos quriosa. Dåser og Bakken i baggrunden. Kanden er et tideligere køb derfra. Skabet er et vaske ægte fund. og er pt. landet i køkkenet, hvor et andet skabs projekt venter, men det er et helt andet indlæg. Jeg tror det kommer ind på drengenes værelse, over deres komfur. Det er så fint og i perfekt stand. Tror det stjæler 2. pladsen over sommerens loppefund :-)



Efter aftensmaden blev der lige tid til leg. Tristan hopper fra kanten af sofaen....ja billederne taler for sig  selv.... og så blev det sengetid for drengene, det var så den dag. 



7 kommentarer:

  1. Super fint skab og skønne hoppebilleder.

    Idag kørte jeg forbi den genbrugs hvor de havde den fine børneseng, og den var der endnu. Jeg måtte lige være helt sikker på at de ikke havde tremmesiderne liggende ude i baglokalet et sted, men desværre ikke. Jeg endte med ikke at tage den med. Den er jo ikke brugbar når det er en babyseng uden tremmesider og den heller ikke kan trækkes ud. Den er for kort til min store dreng og for let at falde ud af til min lille dreng. Stort ØV! Overvejede virkelig at slæbe den med hjem alligevel og sætte den på DBA eller noget. Mon ikke en handymand kunne fremstille nogle tremmer?

    SvarSlet
  2. Tak Cecilie....også skønne billeder du har lagt ind :-) Hvis du ser på min seng, følger der et stykke træ med til at sætte ind, samme længde som sengen nu. Og så kan tremmerne jo ikke være der, da sengen jo bliver dobbelt så lang. Tremmerne er også lidt et fund, samt en senge hest. Men forstår så stadig ikke at man ikke bare kan trække den seng ud du har det????Men jeg har set en på dba. Der heller ikke kunne forlænges, og den havde træ tremmer!!!Hmmmm jeg ville snuppe den til de 95 og smide den på til 5 dobbelt...mindst!jeg ved ikke hvor længe Vincent skal ligge i den, til han begynder at rejse sig(den er jo ikke særlig høj) så ryger han i Tristans tremmeseng og Tristan får den med sengehest på! Men det er for sent for dig at overtage mine tremmer evt. Ikk?? Men skynd dig ned og køb den seng, in den jeg kører forbi på vej hjem fra Sæby ;-))))

    SvarSlet
  3. Jeg mangler jo egentlig slet ikke en babyseng, men en juniorseng til Isak, så jeg tror min kæreste ryster lidt på hovedet af mig hvis jeg (igen)kommer slæbende hjem. Især hvis vi brænder inde med den hvis den ikke kan sælges uden sider. Jeg fortæller dig gerne hemmeligheden om hvor den står hvis du kommer forbi jylland:O)Sødt af dig med tremmerne ellers, men min lille dreng er for stor til den, så det var mere med tanke på videresalg:O)

    SvarSlet
  4. Jeg befinder mig pt.i Jylland :-) Men vi har faktisk også mest brug for en junior seng, hvilket denne her seng jo faktisk var tænkt til....men så var den der jo med tremmer! Men.....hvis der kan sættes de tremmer ned vi har, så kan Vincent bruge den og Tristan kan få sin junior seng......Hmmmm hvor befinder den fine seng sig hehe :-)))))

    SvarSlet
  5. Og held og lykke med uddannelsen.... ville lige ha spurgt til det, men Maja (min nabo) kom dig i forkøbet læste jeg :-)Har selv været der 14 år siden....der er ræs på i de to dage det står på det hele. Håber du har fået nogle gode discipliner.Og håber du har fundet et godt sted at være.

    SvarSlet
  6. Nå ja for søren da. Du har jo både sengehest og tremmesider, så du har til både en baby og en juniorseng. Så skal du da ha' den! Skal jeg ikke lige maile dig hemmeligheden om hvor den er at finde? Og damen sagde til mig at jeg ku' få den for 75 kr. da der ingen tremmesider var med, så det skal du bare bede om. Hvis andet glipper for dig henter jeg den også gerne til dig, så du kan hente den hos mig.
    Og tak for det. Hvad laver du nu om jeg må spørge? Jeg har ikke fået at vide hvilke discipliner jeg skal op i endnu. Kan godt mærke nu at det er ved at blive alvor, men jeg glæder mig egentlig rigtig meget, også til selve svendeprøven. Jeg er heldigvis i en super salon. Miljøvenlig frisør Birthe Gleerup hvis du kender stedet. Det ligger i latinerkvarteret i Århus. Det er både en møglækker salon, dejligt koncept og fantastiske kollegaer.

    SvarSlet
  7. Arh.... Vi er på ferie i Sæby og min mand siger, at den seng umuligt kan være i bilen!!!!! Hmmmm... men jeg tænker den lige igennem ugen ud :-) Og tak for dit tilbud om afhentning hos dig! hvis den ikke helt kan forlade mit hovede vender jeg lige tilbage!
    Jeg er stadig frisør er uddannet hos Stuhr , men er på barsel men baby Vincent, ind til næste år. Kender godt frisør Birthe Gleerup.Lyder super for dig. Og så håber jeg da du kan blive når, du er færdig.Hvor går du på skole?? Sig til hvis jeg kan være behjælpelig med noget, men tror nu du er i gode hænder..... :-) Synes faktisk der kom lidt mer ro på da vi havde fået disciplinerne. Så havde man dem at koncentrere sig om.jeg var oppe i fønbølge med klip. VO dag frisering, lodtrækning herre klip, og dame trend med klip farve.dengang var der ikke det med salon dag osv.Det går så hurtigt det hele:-)

    SvarSlet